Washington state campgrounds

Wij hebben hier 1 nacht gestaan voor een bezoek aan Portland. Mooi gelegen camping aan de colombia river. Wederom geen gebruik gemaakt van het sanitair. Het beheerderskoppel was erg aardig, de vrouw had connecties met nederland, en er werd ons direct om drop gevraagd ;)

Dashpoint state park, Washington

Wij hadden hier een reservering staan voor 2 nachten. Dit zou onze laatste camping van de reis zijn. Dicht bij Roadbear, het vliegveld (voor het ophalen van de huurauto) en bij de Airbnb. Eenmaal aangekomen op de, op zich mooie camping, bleek het hier vol met homeless people en junks te zitten. Deze werden wel weggestuurd door de ranger, maar kwamen net zo hard weer terug. Wij hebben toen besloten daar niet te blijven staan, en zijn naar de KOA in Kent gegaan voor de laatste twee nachten. Later in reviews las ik dat meer mensen hier last van hadden.

Dungeness county park, wildlife refuge Washington

Deze camping ligt dicht bij de KOA die verderop besproken wordt. Wij waren onderweg naar Dosewallips state park, en zagen toen we net vertrokken waren een bordje wildlife refuge. Dit hebben we gevolgd omdat we wel benieuwd waren wat daar te zien zou zijn. (zie voor verslag dag 23) Hier bleek ook een camping bij te zijn. Prima camping, ruime plekken met veel privacy. Je kunt er mooi wandelen. Mooi uitzicht over de baai. Maar omdat er niet zo heel veel te zien was, zijn we hier dus niet gebleven en toch doorgereden.

Elwah dam rv park

Prima overnachtings camping. Rustig gelegen. Geen gebruik gemaakt van sanitair dus daar kunnen we geen oordeel over geven. Plekken zijn redelijk recht. Er is een leuke wandeling in de buurt.

Hobuck beach resort, Neah bay, Washington

Sanitair is niet bijzonder. Ik ben er in ieder geval niet gaan douchen.

Prachtig gelegen campground op het uiterste puntje van Noordwest Amerika. Beheerd door de indianenstam Makah. Kleine camping, maar 10 plekken. Geen bijzondere plekken, gewoon op een rijtje naast elkaar. Maar het uitzicht is betoverend. Wij hebben hier twee nachten gestaan. Je kijkt direct over de oceaan, en ziet de walvissen voorbij komen. Camping is niet groot en niet bekend bij het grote publiek en daarom zeer aangenaam. Wij hadden deze tip gekregen van Amerikanen die hier zelf ook graag komen.

Kalaloch, Olympic NP, Washington

Hier hebben we in 2019 twee nachten gestaan. Op een prachtige plek aan de rand met uitzicht over de oceaan. Deze camping loopt ook redelijk snel vol. In het voor en naseizoen zijn er wel plekken te bemachten wanneer je zonder reservering reist, maar dit zijn wel de plekken die meer naar achteren in het regenwoud liggen en dicht bij de doorgaande weg. Die plekken zijn donker en vochtig. Wil je dus een plek aan de oceaankant dan zul je moeten reserveren.

Wij stonden hier op plek A14

KOA Peninsula Port Angeles, Washington

Dit was voor ons een overnachtingscamping. Gewoon een leuke KOA. Dicht bij de doorgaande weg. Toen wij er waren was het erg rustig. Wij hadden een ruime plek achteraan, en dus ook redelijk rustig. Mooi opgezet tussen de bomen. Sanitair niet gebruik, maar zag er prima uit.

Ocean city state park, hoquiam, Washington

Mooie state park camping, met op loopafstand een heel breed strand. Typische state park plekken met voldoende privacy. Sanitair zijn we niet geweest. Camping was wel al behoorlijk vol (september) er waren nog een paar plekken beschikbaar. ’s avonds in het donker hoorde we duidelijk wildlife dicht bij de camper, niet kunnen ontdekken wat het is geweest. Verder leuke eekhoorntjes rond de camper.

Premier RV resort Clarkston, Washington

Ook dit was voor ons een overnachtingscamping op doorreis naar Olympic. Luxe RV resort langs de Yakima rivier. Mooi sanitair, goede was voorziening, mooie vlakke plekken. Eetgelegenheid op loopafstand. Wij hebben hier lekker gegeten bij Tomato Bros. Er zit ook een Walmart vlakbij.

Seattle/tacoma KOA, Kent, Washington

Na het debacle bij Dashpoint zijn we naar deze camping vertrokken. Niets bijzonders, camping was druk, plekken dicht bij elkaar. Het enige voordeel is dat het dichtbij het vliegveld is (ophalen huurauto) dichtbij de inleverlocatie van Roadbear, en dichtbij een winkelcentrum en restaurants. Verder niets bijzonders. Een prima camping om te starten of als laatste camping voor het ophalen of inleveren van de camper.

Waterfront Potlatch, Skokomish, Washington

De bedoeling was om deze nacht bij Dosewallips te gaan staan. We hadden gehoord dat hier Elk over de camping zouden lopen en dat leek ons wel leuk. Maar over het hoofd gezien dat we er in het weekend aankwamen. De camping stond dan ook overvol. Er waren nog twee plekken beschikbaar. De ene plek ging echt niet passen, de andere plek lag in een cirkel en dan stonden we tussen de andere families die weekend aan het vieren waren. Hier hadden we geen trek in en dus zijn we doorgereden. En zo kwamen we bij bovengenoemde camping uit. Een aller schatigste camping. Niet groot, ik schat zo’n 12 plekken. Ook deze camping stond behoorlijk vol maar had nog 1 plek aan het water. We hebben hier twee nachten gestaan. De grote verrassing was een echte badkamer met bad bij het sanitair. Dat zijn we nog niet vaak tegen gekomen. Erg vriendelijke beheerders. Er zwemmen zeehondjes bij de camping, er vliegen bald eagles en kingfishers voorbij. En veel andere vogeltjes. Plekken zijn prima en vlak.

Yakima Sportsman state park, Yakima, Washington

Ook weer een overnachtingscamping op doorreis naar Olympic NP. Prima camping, Full hook-up, ruime plekken. Je kunt hier nog een leuke wandeling maken naar de rivier.