Weer naar huis

Om half 6 ben ik weer op, eerst de website bijwerken, daarna douchen en even een sigaretje roken.

Om 7 uur halen we de koffers van de kamer, en brengen ze naar de auto. Ko zet mij af op het vliegveld met de koffers en hij brengt de huurauto terug. Toch wel makkelijk hoor zo'n auto, het scheelt veel gesleep met koffers.

Als Ko weer terug is, kunnen we zelf de koffers inchecken. We hebben gisteren in het hotel al kunnen inchecken, ook de extra koffer is ingecheckt voor 45 dollar. En we hebben de boarding passen uitgeprint. Er is niets veranderd aan de terug vluchten en ook onze plaatsen zijn hetzelfde gebleven.

Het inchecken van de koffers op het vliegveld kost even wat moeite. Dit hebben we nog nooit eerder gedaan, en het duurt even voordat we doorhebben hoe en waar we onze boardingpassen moeten scannen. Maar na wat hulp gaat het prima en zijn onze koffers doorgelabeld naar Amsterdam.

Economy plus

Nog even wat eten en nog even roken en dan mogen we al weer boarden. Wat blijkt? omdat we een ander toestel hebben, een boeing 767 ipv 777 blijken onze plaatsen economy plus plaatsen te zijn. Lekker meer beenruimte. Ik heb gezien dat onze vlucht naar Amsterdam ook met een boeing 767 wordt uitgevoerd, dus hopen we (we hebben dezelfde plaatsen) daar ook economy plus te krijgen.

Na 2,5 uur staan we op Chicago. We komen aan in dezelfde terminal als waar we vertrekken, dus dat is makkelijk. Hier moeten we 2 uurtjes wachten, waarin ik nog iets koop voor de vriendin van Kevin, en Ko voor mij een horloge koopt. En ik nog 2 sloffen sigaretten haal (tax free) Dan mogen we alweer boarden, en ja hoor... ook hier economy plus. Dat is even een meevaller!

Ook deze vlucht verloopt soepel en na 8 en half uur staan we weer op nederlandse bodem. Onze koffers komen als laatste van de band (het zal weer eens niet) en bij thuiskomst blijken de koffers bezoek gehad te hebben van de amerikaanse douane. Als we buiten staan blijkt onze taxi ook al klaar te staan, en zo zijn we een half uur later weer terug in Warmond.

Het was weer geweldig

We zijn dus weer thuis! We hebben wederom een geweldige vakantie gehad. We hebben bijna 2800 mile gereden (iets meer dan gepland).

We hebben weer erg veel moois gezien, en weten nu waar onze voorkeur naar uit gaat. Wij zijn duidelijk meer natuur mensen. Steden zijn aan ons niet echt besteed. Wel leuk voor een uurtje, maar dan toch weer snel de natuur in, terug naar de rust. Dit zal dan ook de leidraad worden voor onze volgende reis.

Het staan op campgrounds in Nationale en State parcs heeft verreweg onze voorkeur. Wat een mooie, ruime plekken krijg je daar toch steeds! In de State parcs, vaak ook nog met elektriciteit en soms zelfs Full hook-up.

De mooiste plekken hadden we dit jaar in Colorado National monument, Lake Abiquiu en natuurlijk Moraine park. Eigenlijk waren alle plekken mooi in de parken. Leuk waren ook de momenten dat we compleet van de route zijn afgeweken, en op plekken kwamen waar het zo (onverwacht) mooi was. Zoals bij Lake Abiquiu (30 september) Wat een plek!

Op een halve dag regen na, is het de hele vakantie mooi weer geweest. Erg warm zelfs, en ook de nachten vielen erg mee. De dag dat we de camper terug brachten, had het gesneeuwd en waren de bergen wit. We hebben dus precies de goede perionde te pakken gehad.

De plannen voor volgend jaar zijn er al weer. Waarschijnlijk wordt het een tocht van San Francisco naar Denver. Misschien zelfs wel met een A-classe camper!

Voor iedereen die ons gevolgd heeft en een reactie heeft achtergelaten in ons gastenboek, Bedankt daarvoor! Wij vonden het erg leuk!