Nog 3 maanden

Dat klinkt nog heel lang, maar welbeschouwd is dat nog maar 13 weken, en de ervaring leert dat als we eenmaal de 10 weken gepasseerd zijn het ineens heel snel gaat.

Tot een paar weken terug hebben we niet veel gedaan voor deze reis. Dit komt ook doordat we in april nog een weekje naar North Carolina zijn geweest, dus daar hadden we ook het een en ander voor te regelen.

In maart hebben we weer op de reizigers voor reizigersbeurs van Tiogatours gestaan. Daar stond ik alle mensen aan onze tafel te vertellen, dat als ze in een NP willen staan met de camper, ze dat het beste van te voren kunnen reserveren. Het is de afgelopen jaren veel drukker geworden in de Nationale parken en de campings zitten snel vol. Toen ik thuis kwam bedacht ik dat we zelf nog helemaal niets gereserveerd hadden. Dus maar snel gekeken en voor vier nachten een plek op een camping in Yellowstone geboekt. Die hebben we dan alvast maar. Natuurlijk weer te snel geweest en niet goed naar de data gekeken. Willen we ook nog wat van Grand Teton zien, dan moeten we nu de eerste paar dagen flink doortuffen met de camper en is er geen tijd om iets te bekijken tussen Las Vegas en Grand Teton.

Canyon campground

Later reserveren we ons hotel in Chicago. Voor 3 nachten zitten we in Wyndham Grand Chicago riverfront. Midden in het centrum, aan de rivier. Volgens ons een prima uitvalsbasis om Chicago te verkennen.

Voor Las Vegas hebben we ons geluk beproeft bij Hotwire. We zijn maar 1 nacht in Las Vegas en het maakt ons niet zoveel uit in welk hotel we zitten, dus was Hotwire een goede optie. En geluk hadden we, we krijgen voor 85 dollar het Cosmopolitan! Ons favoriete hotel. Nog even een keer van het uitzicht genieten.

Las Vegas

Twee weken geleden heb ik voor Las Vegas een huurauto geregeld. Dat vinden we zelf makkelijk. Ophalen als we aankomen, en hopelijk vroeg naar Roadbear om de camper op te halen. Bij Roadbear of Sam’s Town hopen we hierna twee fietsen op te kunnen halen van iemand die ze daar achter probeert te halen. Zo niet dan moeten we zelf nog fietsen gaan kopen en natuurlijk alle boodschappen doen. Hierna hebben we besloten direct al een stuk richting Grand Teton te gaan rijden. We moeten wel… waarom? Nou vandaag was ik bezig met het maken van lijst met mogelijke camping tijdens onze reis. En zo kwam ik bij Grand Teton uit. Alle NP campings zijn daar first come. Ik dacht als ik nu vast in de buurt een plek reserveer, dan kunnen we vroeg bij een np camping staan om daar een plek te bemachtigen. We komen daar namelijk op vrijdag aan, en de weekenden zijn nu eenmaal druk. De campings die ik bekijk zijn vol en/of heel erg duur. En ineens zie ik een camping in het park die plek heeft. Gelijk geboekt natuurlijk. En weer ben ik te snel… Deze camping blijkt helemaal aan het einde van Grand Teton te liggen. Dit betekend dat we in 2,5 dag 728 mile moeten overbruggen. Niet onmogelijk natuurlijk, maar ook niet echt een rustig begin van je vakantie. Maar we hebben wel een plek!

De campings tussen Las Vegas en Grand Teton zoeken we onderweg, omdat we geen idee hebben hoe ver we gaan rijden die dagen.

De route na Yellowstone en ook de tijd in Yellowstone ligt nog helemaal open. Alles is afhankelijk van het weer als we daar zijn. Is het weer goed, blijven we langer in Yellowstone, is het weer slecht dan vertrekken we richting Seattle.

We willen in ieder geval naar Palouse

The Palouse

En misschien dat we dan ook naar Palouse falls gaan. En afhankelijk van de tijd rijden we dan wel of niet via Colombia river gorge richting Olympic NP. Daar hopen we ook nog een keer te kunnen Whale watchen en misschien zelfs wel Orca’s.

In Seattle leveren we de camper weer in. We hopen daar ook onze box en stoelen weer achter te mogen laten, want ook onze reis van volgend jaar is alweer geregeld. Tenminste de camper is geregeld. Dat wordt een rondje Seattle met wellicht Canada.

In Seattle hebben we weer een huurauto, vinden we handig, vooral ook omdat onze vlucht, na een vluchtwijziging, om half 7 in de ochtend vertrekt.

Na lang zoeken en dubben hebben we in Seattle een appartement via airbnb gehuurd. Een prachtig gelegen appartement aan het strand, op 10 min van het vliegveld en 20 min van Seattle downtown.

uitzicht over de baai
binnenkant airbnb
img 0991

Nu de komende weken nog even alvast campings zoeken, zodat we weten waar we terecht kunnen en wat mooie campings zijn. En de route na Yellowstone iets meer finetunnen. En dan zijn we er weer klaar voor.

Deze reis wordt voor ons beide helemaal nieuw, het enige bekende is Las Vegas, en het eerste stuk op de 15. We vragen ons allebei af, of die ook weer het gevoel van die allereerste keer terug zal geven  We gaan het beleven!